Novinka na trhu 2022 od značky Opel: MOKKA-e
Automobilka Opel se snaží držet krok s aktuálními trendy ve světě automobilů, čímž je především dopad na životní prostředí. Většina předních světových značek se soustředí mimo jiné na vývoj tzv. elektromobilů. Výjimku netvoří ani Opel, a to jejich zcela nový Opel Mokka-e.
Představení automobilu
Elektrický Opel Mokka-e je navržen jako běžná součást své modelové řady a je k dispozici ve čtyřech úrovních provedení. Ve standardní výbavě ale je vždy například tepelné čerpadlo a kapalinový termomanagement akumulátoru, naopak připlácí se za multimediální systém i za navigaci.
Všechny verze mají palubní jednofázovou AC nabíječku s výkonem 7,4 kW, přičemž za příplatek 15 000 Kč je k dispozici třífázová s výkonem až 11 kW. Stejnosměrným proudem lze elektrickou Mokku-e nabíjet výkonem až 100 kW.
Jaký je reálný dojezd?
Tento městský crossover bezpochyby patří k těm nejzajímavější elektromobily, které lze koupit pod milion korun. Tento typ začíná na ceně 869 900,- Kč. Zajímavostí je, že všechny verze mají naprosto stejný výkon a to 100 kW (136 hp), a stejnou kapacitu baterie. Ta je 50 kWh a elektromobil díky ní ujede na jedno nabití 338 kilometrů. Samozřejmě podle údajů výrobce.
Podle již provedených testů samotnými uživateli aut, je při zadaných podmínek, letní počasí, ideální podmínky, bez zapnuté klimatizace a s „lehkou nohou“ se k výše zmíněnému dojezdu hravě přiblížíte.
Jenomže zde je otázka, co když nebudete tlačit na pilu, abyste jeli co nejvíce ekonomicky? Co když sem tam budete chtít na to šlápnout, zapnout si klimatizaci a další. Je jasné, že dojezd se sníží, ale o kolik? Při zapnuté klimatizaci na příjemných 22 stupňů, vyhřívání volantu a v režimu „Normal“ a při venkovní teplotě -1 stupeň Celsia se dojezd automobilu snížil ze 338 kilometrů na pouhých 222 kilometrů.
I když se to mlže zdát jako málo, a samozřejmě oproti klasických spalovacím motorům je to málo, tak na elektromobil je to velice slušně a Opel se nemá za co stydět.
Spotřeba a dobíjení
Svou spotřebou elektrické energie nový Mokka-e zapadá do průměru mezi elektromobily. Z informací od výrobce v kombinovaném provozu je spotřeba mezi 17,4 a 18,0 kWh/100 km. Tyto hodnoty se liší v závislosti na vnějších podmínkách a typu jízdy.
Naopak chloubou francouzské platformy je možnost rychlonabíjení výkonem až 100 kW. Podle testů se baterie dokáže nabít z 10 procent na polovinu za 15 minut a na 80 % to zvládne za 30 minut, což jsou na danou cenovou třídu skvělé výsledky. Potěší i třífázová palubní nabíječka s výkonem 11 kW, takže i zcela vybitý Opel si doma nabijete za zhruba čtyři hodiny.
Nový vzhled který budí zájem veřejnosti
Zatímco předchozí verze Mokky nijak nepřitahovala pozornost, po vydaní nové verze je vše jinak. Nová Mokka patří mezi první typy vozidel od Opelu, který nosí novou čelní masku s názvem Vizor. Novinkou je také nový design logo automobilky a název automobilu na zádi. Lité 18palcové kola a tvar karoserie, bude asi těžko hledat odpůrce.